Vezetője: Werderitschné Barta Tímea

fejlesztőpedagógus

Az Ovi-logi foglalkozások célja:

  • a gyermekek spontán ötletei, kreativitása, kritikai érzéke, önálló gondolkodása, problémamegoldó képessége teret kapjon.
  • A matematikai képességei élményeken, játékokon keresztül fejlődhessenek. Kellő motivációval, az érdeklődésük felkeltésével és fenntartásával, ösztönzéssel, nyugodt légkör megteremtésével kibontakoztathassák a bennük rejlő képességeket.
  • A foglalkozásokon nem csak számolnak, gondolkodnak, hanem kreativitásuk is fejlesztésre kerül. Érvelhetnek, kifejthetik a véleményüket, hogy miért lehet az egyik vagy a másik a helyes megoldás.
  • A logikai feladványok mellett a stratégiai játékok (sakk, malom, amőba, tyúkok és rókák…) is gyakran részei a foglalkozásoknak.
  • Az óvodánk rendelkezik interaktív táblával, így kihasználjuk ezt a lehetőséget is.

Visszacsatolási eredmény:


Az évek alatt több kisgyermek is részt vett a foglalkozásokon, akiknek a későbbi iskolai teljesítményéről, különösen a matematika tantárgyra vonatkozóan kevés információ volt ezért egy követéses vizsgálat összeállítására került sor, melyek kitöltésére a szülőket kértük meg.
Konzekvenciaként levonható, hogy az óvodai tehetséggondozásnak létjogosultsága van.
Mivel a szülők figyelmét ráirányítottuk a gyermekek erősségeire, így több esetben is magánúton biztosítottak számukra olyan képzéseket, ahol kibontakozhattak, fejlődhettek, még akkor is, ha az iskolában nem volt lehetőség tehetséggondozásra. A gyermekek a szabadidőjükben még most is szívesen választanak matematikai irányultságú, logikai és problémamegoldó gondolkodásra épülő játékokat. A sikeres továbbtanulásuk szintén ezt támasztja alá.