Vezetője: Felső Piroska
óvodapedagógus

A rendszeres egészségfejlesztő testmozgás, a gyermekek egyéni fejlettségi szintjéhez igazodó mozgásos játékok és feladatok, a pszichomotoros készségek és képességek kialakításának, formálásának és fejlesztésének eszközei. Az óvodáskor a természetes hely-, helyzetváltoztató- és finommotoros mozgáskészségek tanulásának, valamint a mozgáskoordináció intenzív fejlődésének szakasza, amelyeket sokszínű, változatos és örömteli, érzelmi biztonságban zajló gyakorlási formákkal, játékokkal szükséges elősegíteni. Ezzel biztosítható a mozgás és az értelmi fejlődés kedvező egymásra hatása.” (Az Óvodai nevelés országos alapprogramja)

Az Iskolaelőkészítő mozgásfoglalkozás kiemelt céljai:

  • a gyermekek optimális fizikai terhelése, egészségük védelmében,
  • harmonikus, összerendezett mozgás fejlődésének elősegítése,
  • nagymozgások fejlesztése,
  • egyensúlyérzék fejlesztése,
  • finommotorika fejlesztése,
  • szem-kéz, szem-láb koordinációs gyakorlatok végzése,
  • testséma fejlesztés: testrészek ismerete, személyi zónák alakítása, testrészek funkciója,
  • percepciófejlesztés
  • térpercepció- térbeli viszonyok fejlesztése,
  • motoros képességek fejlesztése: kondíció, koordináció, mozgékonyság,